Wednesday, January 16, 2013

電影: 日本大導演大島渚過身

今朝一早睇新聞,見到日本大導演大島渚去世嘅消息,真係好可惜;佢老人家近年健康都唔太好,95 年中過風,之後都半退休中,近廿幾年都只係拍過一拍 "御法度",不過佢導演過近三十部電影,仲未計電視同出書,佢對日本以至全世界嘅電影文化都有好大影響。

大島出身於日本政治動蕩嘅 50 年代,佢本身亦非常激進,屬於當時反建制嘅左派知識分子,電影風格亦較受歐洲新浪潮嘅影響,尤其係同期喺法國班好似高達 (Jean Luc Godard) 同杜魯福 (François Truffaut),而佢第一部成名作 "青春殘酷物語" 就係以青年犯罪犯做主角,手法亦以用大量 handheld 喺實境拍攝,跟住較出名嘅 "日本の夜と霧" 同 "絞死刑",除咗繼續以社會被邊緣化人物 (social outsiders) 嘅故事做主題,即加入大島對當時日本社會同政治嘅一啲大議題,好似美日安保條約同歧視韓國僑民咁。

70 年代後係大島嘅高峯期,拍攝手法亦無已前咁偏激多變,題材亦開始轉向以性禁忌探討人性衝突同黑暗面,之後套 "感觀世界" (愛のコリーダ),更加係禁片之王,因為喺部片入面男女主角不但全露,而且所有性愛場面都係打真軍,個足本都依家都未喺本地上影過;鵬佬當年十幾歲喺多倫多睇過一個所謂足本,都已經非常驚嚇,不過後來先知個百份百版本仲有場口交吐精同玩雞蛋,睇過啲巴打會知我講乜 (笑)。

佢最後其中兩部大作,就完全配合佢對性文化同社會邊緣族群嘅喜好,兩個題目加起嚟就係同性戀:"戰場上的快樂聖誕" (Merry Christmas Mr. Lawrence) 同 "御法度" 其實都係通過日本人對同性戀又執迷、但係又畏懼嘅迷思,用嚟探討日本傳統同軍國主議文化。依家番睇呢兩部主流基片都係大師水準,尤其係 "御法道",係所有對日本近代維新前後歷史同文化有興趣嘅就係必睇嘅作品之一。

"戰場.." 係講二次大戰,一個英國戰俘同一個日軍軍官一段曖昧嘅關係,不過衰咗個 casting,由當時已經係神級搖滾同電子音樂巨星 David Bowie 同板本龍一做主角,可惜兩個啲演技實在麻麻,尤其後者,由頭到尾一個表情。 好彩兩個好多戲份嘅配角,演班戰俘代表個 Tom Conti,同演另一個軍官,當的仲好年青嘅北野武,佢地喺戰後重逢嗰幕 (下面有片),每次都會睇到鵬佬眼濕濕。


今次大島過身,亦代表呢班戰後成名嘅電影巨丈時代過去。

No comments: